Spotkanie z Michałem Platkow-Gilewskim z firmy CD Projekt Red na Wydziale Zarządzania okazało się niezwykle ciekawe i inspirujące zarówno dla zapalonych graczy, jak i osób nieznających się na branży. Michał to interesująca osoba – jego przygoda z marketingiem, podobnie jak z grami rozpoczęła się już w młodości. Pracował w wielu firmach – polskich, francuskich i niemieckich – aż trafił do miejsca, gdzie, jak to sam powiedział, robi to co lubi. Swoją opowieść o pracy w CD Projekt Red rozpoczął od wstępu na temat historii firmy, której początki sięgają lat ’90. W tym czasie zajmowała się dystrybucją gier komputerowych. Od początku roku 2002, w którym firma zaczęła produkcję gier, do dzisiaj firma dysponuje już kilkunastoma latami doświadczenia, które zaowocowały spektakularnym sukcesem – dwoma częściami światowego przeboju – gry Wiedźmin.
Podczas spotkania gość poruszył temat dla nas najważniejszy – marketing gier komputerowych. Mieliśmy okazję obejrzeć filmy promujące grę Wiedźmin, a także dowiedzieć się jakie aspekty były istotne podczas jej promocji. To co usłyszeliśmy od Michała momentami różniło się od tego, co do tej pory wiedzieliśmy na temat marketingu i PR. Specyfika branży sprawia, że działania marketingowca w firmie produkującej gry są nieco inne niż w branżach tradycyjnych, takich jak spożywcza, czy chemiczna.
Na koniec, jak zwykle podczas spotkań gośćmi MarkeTEAM, uczestnicy spotkania mieli możliwość zadania pytań. Podczas dyskusji, pojawiło się wiele kwestii nurtujących przede wszystkim zapalonych graczy 🙂 Nas natomiast cieszy ogromnie, że udało się zorganizować spotkanie reprezentujące wartość merytoryczną dla dwóch tak różnych grup odbiorców.
%%wppa%%
%%slide=51%%