Mieliśmy okazję i przyjemność reprezentować Wydział Zarządzania na Pikniku Naukowym UŁ. Na stoisku naszego koła przyszli studenci mieli możliwość wzięcia udziału w testach ze znajomości marek.
Pierwszym zadaniem było rozpoznanie nazw poszczególnych marek po zmodyfikowanych logotypach lub wyłącznie po kształcie produktu. Rozpoznanie większości marek nie było problemem dla naszych uczestników, jednak trudność sprawiły logotypy takich marek jak m.in. Adobe Reader, Macintosh czy Unilever.
Drugim wyzwaniem, z którym zmierzyli się licealiści to tzw. „ślepy test” Coca-coli / Pepsi-coli, polegający na testowaniu produktu bez oznaczenia ich marką. Licealiści musieli określić swoje preferencje, co do napoju oraz rozpoznać go po próbce.
|
|
|
Jak zwykle, ślepy test przyniósł przynajmniej interesujące wyniki:
- Na 309 respondentów, 89 zadeklarowało preferencje wobec jednego z napoi, jednocześnie nie będąc w stanie rozpoznać swojego ulubionego napoju w teście
- Na 309 respondentów, 86 osób zadeklarowało preferencje wobec jednego z napoi, jednocześnie w ślepym teście ujawniając wyższe preferencje wobec konkurencyjnego napoju 🙂
%%slide=20%%