Spotkanie z Rafałem Baranem – Lovebrand i storytelling w marketingu

W czwartek, na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, w ramach cyklu “Goście MarkeTEAM” miało miejsce spotkanie z Rafałem Baranem, Dyrektorem Generalnym agencji reklamowej Grey Group Poland.

Wydarzenie oraz prezentacja poświęcone było przede wszystkim próbie odpowiedzi na pytanie “po co są agencje reklamowe w dzisiejszych czasach?”oraz zagadnieniom związanym ze storytellingiem i lovebrand (lovemark).

Nasz gość przybliżył osobom zgromadzonym na spotkaniu sylwetkę samej agencji reklamowej oraz filozofii, na której opiera swoje działania. Tworząc kampanie reklamowe oraz budując strategie swoich działań w oparciu o storytelling, powstają historie, których nośnikiem jest sam człowiekiem, prowokują oraz inspirują do interakcji. Opowieści bowiem towarzyszą ludzkości od zarania dziejów, sięgając początków cywilizacji. Agencje reklamowe we współczesnych czasach mają możliwość tworzenia historii, które fascynują ludzi, rozprzestrzeniają się wirusowo. Należy pamiętać, że umiejętny storytelling to zaskakujący storytelling, którego wpływ można dostrzec w samym postrzeganiu marki.

Duża część spotkania poświęcona była zjawisku lovebrand oraz jego istocie w dzisiejszym kontakcie z konsumentem. Wg agencji Grey Group Poland istnieje pięć głównych cech lovebrandu, a są to: insight, emocjonalne terytorium, content, partycypacja i integracja. Aby uzmysłowić konkretne zagadnienia zgromadzonym na sali, publiczność miała możliwość zapoznania się z konkretnymi case’ami obrazującymi lovebrand z bliska. Wśród lovebrandów, które współtworzyła agencja Grey Group Poland można wymienić, m.in. Redd’s, Play+WOŚP, PLAY+Kuba Wojewódzki(wprowadzenie na rynek), Orange, Canon oraz Honda.

Spotkanie zakończone zostało pytaniami od publiczności.

%%wppa%%
%%slide=82%%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.