Spotkanie z cyklu NetworKING: branża modowa a networking

007Za nami już trzecie wydarzenie z cyklu spotkań poświęconych budowaniu profesjonalnych relacji biznesowych i wykorzystywaniu ich w praktyce. Zaproszony w ramach współpracy agencji kreatywnej Vibematters, Wydziału Zarządzania oraz SKN MarkeTEAM gość – Pani Katarzyna Bara, podzieliła się w trakcie spotkania swoją wiedzą i doświadczeniem zdobytymi podczas wieloletniej pracy w branży modowej.

Przede wszystkim, podkreśliła ogromną rolę, jaką pełni sieć profesjonalnych kontaktów w branży – z podwykonawcami, projektantami, specjalistami marketingu i visual merchandisingu, dziennikarzami itp. Dzięki takiej sieci można prowadzić działalność łatwiej, sprawniej i bardzo często taniej. Dobre kontakty z podwykonawcami pozwalają być na bieżąco w nowościach produktowych, co przekłada się na kreatywność stosowanych na tej podstawie rozwiązań. Kontakty z branżowcami wyniesione ze studiów, udział w targach, konferencjach i seminariach pozwala być na bieżąco w aktualnych wynikach badań i światowych trendach w wykonywaniu zawodu. Bez umiejętnego zarządzania siecią kontaktów, praca w tej branży byłaby znacznie trudniejsza.

Sama branża modowa stale się zmienia, jest bardzo kreatywna, przepełniona oryginalnymi i różnorodnymi ludźmi. Wszystko to wpływa na specyficzną kulturę pracy i sposób budowania w niej relacji profesjonalnych. Pani Katarzyna podkreśliła, że najważniejszą umiejętnością, którą nieustannie należy rozwijać i pielęgnować, jest umiejętność komunikacji w różnych trybach i stylach, dostosowywania komunikatu i personalizowania go.

Nadzorowanie pracy 20 salonów sieci PAWO, czy odbieranie nawet 60 telefonów dziennie, powoduje, że sprawność organizacji sieci kontaktów staje się codzienną koniecznością. Wśród wielu przydatnych wskazówek, które pojawiły się podczas spotkania, warto przytoczyć tę, dotyczącą bardzo skrupulatnego opisywania kontaktów w telefonie – wraz z dodatkowymi informacjami o osobach i o historii kontaktów z nimi. Pozwoli to uniknąć gaf podczas kontaktów biznesowych. Pani Katarzyna podkreśliła też stałą konieczność okresowego przeglądania i porządkowania swoich podstawowych narzędzi pracy – plików na komputerze, skrzynki e-mail itp.

Duże zainteresowanie wśród uczestników spotkania wzbudził również sam charakter branży modowej. Pani Katarzyna Bara odpowiadała szczegółowo na pytania o organizację sesji zdjęciowych, rolę Visual Merchandisingu w pobudzaniu sprzedaży, nawiązywania kontaktów w branży i negocjowania warunków współpracy.

Spotkanie z Katarzyną Barą było pierwszym ze spotkań cyklu NetworKING poświęconych specyfice wykorzystania sieci kontaktów określonych branżach. Już za dwa tygodnie odbędzie się drugie spotkanie, podczas którego skupimy się na innej branży, gdzie networking gra kluczową rolę – dziennikarstwie. Szczegóły spotkania już wkrótce!

%%wppa%%
%%slide=69%%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.