Piknik Naukowy w Manufakturze z chrupaniem w tle

W ten weekend, na rynku Manufaktury, zebrali się reprezentanci różnych dziedzin nauki. Wszystko to za sprawą Pikniku Naukowego, który był częścią Festiwalu Nauki, Sztuki i Techniki. Oczywiście i nas nie mogło tam zabraknąć. Razem z SKN Personalni dumnie reprezentowaliśmy Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

W ramach tegorocznej edycji przygotowaliśmy wiele atrakcji i ciekawostek z dziedziny marketingu zarówno dla tych starszych, jak i młodszych. Sprawdzaliśmy znajomość bohaterów reklam, ambasadorów marek, a także producentów sektora FMCG.

Ku naszemu zdziwieniu, dwa pierwsze zadania lepiej wykonywało młodsze pokolenie. Dowodzi to tezie, że dzieci są najbardziej podatnymi odbiorcami reklam. Największe trudności sprawiło uczestnikom dopasowanie produktów do konkretnego producenta. Dla tych żądnych marketingowych ciekawostek, przygotowaliśmy przegląd różnych logotypów znanych marek i ich zmian na przestrzeni lat. Dorośli byli bardzo zainteresowani tym tematem, a spora część uczestników była pod wrażeniem historii ich powstania.

Największą popularnością na naszym stoisku okazały się jednak…  chipsy. 😉

Za pomocą ślepego testu, postanowiliśmy sprawdzić czy preferencje odnośnie marki chipsów idą w parze z tym, co tak naprawdę im smakuje.
Przebadaliśmy 300 respondentów, którzy mieli za zadanie rozpoznać 3 różne marki chipsów: Lays, Crunchips i czipsy marki generycznej (najtańsze chipsy, które udało nam się znaleźć w hipermarkecie).

W pierwszym pytaniu uczestnicy zakreślali markę , którą najbardziej preferują i najczęściej kupują. Nie jest zaskoczeniem, że najwięcej z nich wybrało markę Lays.

Kolejne pytanie dotyczyło preferencji smaku. Po skosztowaniu 3 rodzajów chipsów, ankietowani musieli wskazać talerzyk, na którym znajdowały się, według nich, te najsmaczniejsze. Rozkład głosów prezentujemy na poniższym wykresie.

Trzecim zadaniem było rozpoznanie marek chipsów na poszczególnych talerzykach. Sprawiłoto duży problem, ponieważ, jak wynika z poniższego wykresu, poprawnie wykonała je tylko 1/5 naszych respondentów.

Jak wykazało całe badanie, dla ponad połowy osób deklarowana marka chipsów nie zgadza się z ich upodobaniami smakowymi. Wynik ten był dla niektórych mocno zaskakujący. Świadczy to o tym, jak bardzo silną pozycję w umysłach konsumentów zajmuje marka Lays.

Mamy nadzieję, że piknik dostarczył Wam wielu pozytywnych emocji i ciekawych informacji. Do zobaczenia za rok!

%%wppa%%
%%slide=72%%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.