Zamiast drzewa ujrzyj las

Ankieta, jaką przeprowadził MarkeTEAM na Wydziale przed spotkaniem na temat M2W – marketingu skierowanym do kobiet, wykazała bardzo małą świadomość genderową. Okazało się, że połowa respondentek i respondentów nie zna takiego rodzaju marketingu, a pozostała większość przyznaje się, że zaledwie o nim słyszała. Niewielki także procent ankietowanych potrafił wskazać przykłady jego prawidłowego zastosowania (16%). Wydaje się jednak, że w czasie, kiedy kobiety stają się coraz większą i ważniejszą grupą konsumencką, o marketingu skierowanym na płeć nie można zapominać.

Gościni lutowego spotkania – Monika Synoradzka, chętnie przybliżyła nam tę tajemniczą wiedzę. Opowiadała o różnicach między kobietami a mężczyznami, o obecności płci w reklamie, o tym, w jaki sposób podejmujemy decyzje, a także jak kupujemy. Starała się przekonać uczestników spotkania do właściwej komunikacji skierowanej do kobiet, która nie powinna polegać na owijaniu czarnego produktu różowym papierem. Kobiety bowiem zdecydowanie bardziej doceniają markę, która identyfikuje się z działaniami charytatywnymi, a przy tym jest wiarygodna, która zna ich potrzeby i jest otwarta na komunikację.

Podczas spotkania, autorka bloga marketingdokobiet.pl pokazała, jak można „zamiast drzewa ujrzeć las”, wykazując zróżnicowanie wśród kobiet, spośród których można wyodrębnić matki (Google wyróżnia aż 9 kategorii matek), biznesswoman, czy kobiety dojrzałe. Monika Synoradzka chętnie dzieliła się swoim doświadczeniem i wiedzą, a osobom szczególnie zainteresowanym radziła już po spotkaniu, jak prowadzić sklep internetowy i właściwie komunikować się z klientkami. Mamy nadzieję, że to spotkanie wskazało potrzebę rozmowy na temat gender marketingu i udowodniło szczególną wartość tej początkującej jeszcze na gruncie polskim dyscypliny.

%%wppa%%

%%slide=38%%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.